torsdag 24 maj 2012

Vart mycket nu!!

Ja, lille Bobby ställer till det! Förra veckan fick han en klo i ögat av Pip, så var bara att åka till fru Doktor. Ögonsalva och smärtstillande då det bara var en ytlig reva som tur var! Ögon dropparna var ingen konst att ge, även om han inte tyckte det var så jätte skoj men han gick i alla fall med på det. Så vi var in på Måndagen, åter besök Fredag och allt såg bra ut!

Sen på Lördag kväll när jag skulle sätta på honom selen och jag tar tag i benet så piper han till. Jag kollar på tassen klämmer men får ingen reaktion. Så tänkte väl att han bara slagit i och var lite öm eller så. Gick som vanligt när vi var ut och gick. Men han började få mera ont och han började slicka på ena klon Spårren? heter det så? Den som sitter lite högre upp. Så på Tisdag fick jag kolla lite och han hade blivit svullen och det började blöda, så var bara att ringa doktorn igen!

Så igår Onsdag var vi till fru Doktor igen. Han hade spruckit klokappseln, och hur det gått till vet vi inte. Troligtvis så har han fastnat i buren i bilen eller liknade, ingen aning faktiskt.... Så vi fick vänta en 30 min sen var han redo att åka hem. Med mycket smärtlindring + att han vart sövd så var det en groggy Bobby som kom med sköterskan och han tyckte mycket synd om sig själv.

Johan fick bära honom, han bara vägrade gå! Sen låg han här hemma i många timmar och sa inte ett ljud, han var antagligen så påverkad av allt. Han får ju heller inte gå i trappor så det blir till att bära den 17kg tunga hunden upp och ner i 3 trappor! Men det är han värd den lilla killen!! Han tycker nog tratten är värst tror jag, men jag tycker han är lite söt!! Undrar vad han får in för kanaler där inne?? :P Haha!!

Men nu är det 5 dagar med smärtlindring, 7 dagar med bandage och minst 7 dagar med krage, den ska sitta så länge han är intresserad av att slicka. Så får väl se hur länge han får ha den på sig! Hoppas väl bara på de 7 dagarna då det gör himla ont när han springer in i benen på en!! Haha!



Trött kille!

Bara tvungen att lägga ut denna söta bild med!! 
<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar